söndag, maj 10, 2009

Om jag hade pengar...

...så skulle vi bo i ett funkishus från 40-talet någonstans i stan men utan insyn. Jag hade planterat Magnolior och Japanska körsbärsträd i varje vrå av trädgården. Däremellan hade jag låtit Ranunkel och Luktärt få sprida sina ljuvliga färger och dofter. Det hade vart ett vitt hus i sten. Inuti huset skulle min högst personliga stil råda. Den nuvarande Svenssonstilen skulle inte gå att finna i vårt hus. Svenssonstilen är den där ek-svart-vitt-grått och metall är huvudinslag i inredningen. Hujedamig så tråkigt. (Jag håller med inredar-Simon när han säger att ek kommer bli det nya furu i svenska hem). Det hade inte varit ett avskalat hem. Jag gillarKusinJ's hem, fullt av små prylar och pinaler. Och böcker. Mycket böcker i stora bokhyllor. Jag gillar inte att man inte visar upp sina böcker längre. Köket hade varit ett amerikanskt 50-tals kök. Tänk er en gammal hederlig Amercian diner. Det försöker jag även återskapa hemma i vårt nuvarande kök men det är lättare sagt än gjort. Jag har sett ett sånt köksbord med stolar i hela mitt loppisletande liv och då tyckte Mattias det var för fult så jag frågade inte ens om priset. Synd bara att Mattias nu inte tycker det är fult längre, efter att ha förstått konceptet. Satan satan satan!

...to be continued!

4 kommentarer:

Jessica sa...

Det där med Magnolia och Japanskt körsbärsträd är lättare sagt än gjort att plantera. Jag har ju försökt med båda dessa skönheter men det ville sig inte... Åtminstone inte i vår trädgård!!

Joss@n sa...

Ja, böcker skall ju synas! Varje hem borde ha ett litet bibliotek, där det alltid finns många böcker som ännu är olästa. Det gillar jag.

50-talskök är så mysiga. Lite bulligare och mjukare än dagens.

De är påväg tillbaka enl expressen. Nu kan man köpa nytillverkade 50-talskök tom.
http://www.expressen.se/levabo/1.1336324/50-talskoken-ar-tillbaka%20Ett%20bra%20hus%20ska%20st%C3%A5%20l%C3%A5ng%20tid

Mya sa...

Åh jag ser verkligen ett drömhus framför mig...

ang twitter: Jag vet inte om jag fattat helt och hållet. Men jag tänker så här:
Om jag vill skriva något snabbt, en tanke eller liknande, men att jag inte orkar skriva ett blogginlägg, då är twitter lite kul. Det är väl ungefär som statusraden på facebook (har du facebook? isf måste vi bli vänner där) Sedan är det kul att man kan följa varandra, så jag antar att man kan kommentera varandras inlägg. men jag vet inte egentligen, för jag har ju ingen twitter-vän ;) *hint hint* Ska vi twittra en vecka och se vart det leder ;) kram

Mya sa...

hej
under settings. där kan man fylla i sin bloggadress. kram