onsdag, augusti 08, 2007

Smarrigt

Det blev lite bakning igår, hela kvällen och en liten stund på natten ägnades faktiskt åt bakning. Det blev finfina kanelbullar, Chocolate Chip Cookies och någon sorts chokladkaka med kokos på. Bullarna blev godast, det var M som gjorde dem. Jag blev mycket impad över hans skills i bakning. Jag skulle även göra Amerikanska chokladmuffins men chokladen tog slut när jag gjorde kakorna så jag får sticka till affären idag och inhandla mer. Det ska verkligen bli smarrigt att testa dem. Kakorna blev inte så goda som jag hade hoppats. Det var för mkt hasselnötter i. Nästa gång jag gör dem tänker jag ta i väldigt mkt mindre nötter och väldigt mkt mer choklad. Då måste det ju bara bli smarrigt. Bildbevis på godsakerna kommer senare, när jag bakat muffinsarna också.

Jag har hittat, eller snarare blivit upplyst om, en alldeles underbar Cup Cake blogg. Oh my god säger jag bara! Se här får ni se själva! Baka en koppkaka som bloggen så fyndigt heter har fått mig helt såld på CupCakes. I just wanna bake and bake and bake!!!!


Titta bara på dessa snyggingar, helt otroligt läckra. Bilden kommer från Baka en kroppkaka!

Jag vet nu vad jag ska önska mig i födelsedagspresent. Cupcakeböcker och grymma köksredskap så jag också kan tillverka koppkakor. I am super excited!!!

Hörs senare mina små kattungar.

1 kommentar:

Anonym sa...

Mmmmm. Kanske tar nån med sig ett smakprov i morgon....:P