torsdag, augusti 23, 2007

Lägenheten

Den var verkligen fin. Helt nyrenoverad, parkett i typ alla rum, fin balkong med markis, fräsch toalett och tvättmaskin. M tyckte också om den, kanske inte lika mkt som jag men ändå ganska mkt. Det han hade att invända emot var att den låg högst upp i huset, tre trappor, och att den var alldeles för varm. Värmen håller jag med om, men den kan man leva med. Trappor är jobbigt, men bra motion =) Jag skulle helt klart kunna tänka mig att bo i den, bara för kökets skull. Jag älskar köket. Det är en matdel och en arbetsdel och det gillar jag verkligen. Då är bordet aldrig ivägen så som det är här hemma. Jag hatar vårt kök måste jag säga. Det är helt jävla kass! Förhoppningsvis kommer det fler lägenheter i vår prisklass längre fram i tiden. Men lägenheter som denna är svårt att hitta för det priset och med det läget. Jag gillar vår del av stan. Mycket. Väldit mycket. Jag behöver inte bo exakt i stan, som jag gärna gjort tidigare, nu räcker det med tio minuter utanför stan för att jag ska vara nöjd, men helst inte längre ;)

I morn hoppas jag hitta mkt käckt på Lagerhaus och någonting till mor min i födelsedagspresent. Hoppas även på att hitta jeans och t-shirtar av olika slag. Imorn är sista lediga arbetsdagen den här sommaren. Hoppas den blir alldeles underbar.

Puss på er mina puddingar!

1 kommentar:

Gunilla sa...

Ett härligt kök gör det mycket roligare att laga mat.

Hoppas du hittar nån kulig present
och du, lycka till o börja jobba igen på måndag!

Kram