onsdag, april 25, 2007

Traderatankar.

Sitter o kollar runt lite på Tradera just nu och såg en säljare som fått hur mycket negativa omdömen som helst om man ser till antal omdömen. Jag kikade lite närmare på vad hon givit för kommentarer till de negativa omdömena hon fått och man kunde se ett tydligt mönster i vad hon skrev. Det är rätt roligt faktiskt. De flesta människorna i Sverige har kanske problem med posten någon gång då och då, nåt kort som inte kommer fram eller ett paket som försvunnit, men den här människan verkar vara den mest olycksdrabbade människan i världen. 9 av 10 negativa omdömen skyller hon på Posten. SÅ dåligt funkar inte Posten eller? Jag har ALDRIG haft något problem med att nåt inte kommit fram. Det mest intressanta är att hon skriver att hon skickat paketet EN GÅNG TILL när köparen påpekat att paketet aldrig kommer fram. Hallå? Verkar inte det lite skumt eller? Jag skulle aldrig köpa något av en sån människa. En del som lämnar negativt är iofs helt störda men när det är så många som hon har på så få sålda så bör man nog tänka efter, före.

På tal om Posten, jag undrar vart min laptop är just nu. Jag tror den befinner sig i Trollhättan, borta vid brandstationen. Önskar den kunde landa i butiken redan ikväll men sån tur kan jag bara inte ha...

Förövrigt så suger det fruktansvärt mycket i scrapshoptarmen. Jag vill köpa en massa käcka grejer. Till exempel en cirkelskärare så jag kan göra cirklar utan att bli vansinnig. Men jag har köpt så mkt det senaste att jag bestämt får lov att lägga band på mig den här månaden. Det får bli klädinköp den här månaden i stället.

Nu är det dags för korttillverkning och sen är det sängen. Pust, jag hinner ju inte göra någonting på kvällarna =(

IOU

2 kommentarer:

Anonym sa...

Varför räcker aldrig tiden eller pengarna till??? Kram Maria ;)

Kristin sa...

En av livets stora frågor... suck... =)