tisdag, april 17, 2007

Don't wanna be an American idiot!

Jag blir så upprörd när jag tänker på USA idag att jag har svårt att behärska mig. Varför i hela friden lär de sig aldrig? Varför tror det amerikanska folket att det ständigt och jämt sker massakrar så som den igår? Tror de att de har fler psykfall per capita än andra länder? (det är jag iofs beredd att hålla med om, men det är en helt annan diskussion) Tror de att det är slumpen som gör det? Hur kan en normalt funtad person förneka att det är tillgången på vapen som gör att så många vansinnesdåd utförs i det landet? Jag kan verkligen inte FÖRSTÅ det. Det är helt orimligt. När ska de lägga ihop 1+1? Det bevisas ju gång på gång på gång att en galen/svartsjuk/lessen/arg människa inte kan behärska sig när det finns tillgång till skjutvapen i närmsta matvaruaffär...

Men nej då, vi skyller allt på våldsfilmer, tv-spel och rockmusik igen, det funkade ju så bra förra gången. Marilyn Manson har inte synts i media på länge nu, det kanske är dags för en ny omgång? Nej men vänta lite...var inte den här galningen från utlandet? Jo, jättebra, vi skyller på det. Det har vi nog inte gjort tidigare?

Sätt ett basebollträ i handen på en galning och en pistol i handen på en annan och se vem som dödar flest människor era jävla idioter!!!

Inga kommentarer: