tisdag, mars 06, 2007

Ingen rubrik alls.

Idag känner jag mig missunnsam. Missunnsam och avundsjuk. Avundsjuk och pissed off!

Jag brukar inte vara missunnsam. I alla fall så intalar jag mig själv att jag inte är det. Visst, jag är avundsjuk på folk i tid och otid men jag missunnar dem inte det de har, som inte jag har. Men det gör jag idag. Jag fattar inte hur en del människor bara får får och får hela tiden. De vinner saker trots att de redan har hur mkt som helst och de får saker trots att de har råd att köpa dem. Men jag då? Varför kan aldrig jag vinna nåt, eller få nåt? Varför kan ingen vänlig själ skänka mig just det jag vill ha? Jo, för att livet är orättvist. Så är det bara Kristin, deal with it! Men jag kan inte deala with it, inte idag. Idag vill jag bara spy galla över alla som har det jag inte har, som har alla de prylar jag vill ha, som bor i det huset jag vill bo i, som har råd att åka på den semestern jag vill åka på eller som får arbeta med sitt drömyrke. Så, nu har jag gjort det och kan lämna det bakom mig. Bra.

Jag har kommit fram till att jag ska göra mitt liv lite färggladare. Lite mer som Mrs Flannigan. Hon verkar alltid så positiv och färgglad =) I wish I was a little more like her. Så, hädanefter tänker jag bara köpa färgglada prylar. Inga mer bruna stilrena grejer. Nä, mer färg i Flickebarnets liv! Ska nog starta med att färga håret tror jag...

Ont i handleden har jag också, tyvärr blir det ju inte bättre av att jag sitter här och skriver så nu ska jag lägga mig i sängen och läsa klart det senaste numret av Allt i Hemmet som kom igår. Jag gillar dagarna då Allt i Hemmet kommer. Those are happy days!

PS. Varför envisas en del med att skriva/säga kryss i taket? Ds.

2 kommentarer:

Zarah sa...

Uscha - får hoppas att du mår bättre snart!

Ps. För att det är dialektalt. Här HETER det så - helt enkelt. ;)

Anonym sa...

Neeeeej!!!

Inte färga håret. Vad som helst men inte håret. Det är så fint som det är.