onsdag, mars 07, 2007

6 konstiga saker.

Har blivit "tagen" av Gunilla...

REGLER:

Varje spelare börjar med att skriva sex underliga/egendomliga saker om sig själv. Bloggare som blir tagna ska skriva sex saker om sig själv i sin blogg och samtidigt ange reglerna för spelet. Till slut väljer bloggaren sex nya bloggare och gör en lista av deras namn. Efter det är gjort skriver han eller hon en kommentar i deras bloggar för att låta dem veta att de har blivit “tagna” och att de ska läsa ens egen blogg för mer information. Då kör vi!


1. Det är svårt att förklara men det är nåt skumt med mina fingrar. De är ganska böjliga. Böjliga åt alla håll. Framförallt pekfingrarna. Jag kan jag böja dem väldigt mycket bakåt - i en båge, och jag kan även böja fingertopparna vid leden - framåt. Låter kanske inte så konstigt men det tror jag det är?

2. Jag kan inte ta i papper när jag tvättat händerna om jag inte tagit handkräm ännu. Det går bara inte!

3. Jag älskar att dippa popcorn i Santa Maria Garlic Salsa Sås. Det är fantastiskt gott och de som vågat testa håller faktiskt med mig, även om de tittar väldigt snett på mig innan de prövat. Ostbågar går också att dippa i salsasås, men det är nog inte lika konstigt.

4. Jag pillar mig väldigt mkt i hårbotten, framförallt när jag är trött. Då kan jag sitta och bara stirra rakt fram och pilla mig i hårbotten tills jag nästan somnar. Till denna konstighet hör väl också det faktum att jag somnar när jag är hos frisören.

5. Jag hatar sand mellan tårna, som så många andra älskar, det är äckligt. Jag vill helst ha badtofflor om jag måste gå på en sandstrand.

6. Jag klarar inte av att blanda olika matkonsistenser. Fruktsallad går tex inte att äta. Banan blandat med äpple i en fruktsallad är helt fel. Konsistens för mig är väldigt viktigt!

Ja, det var sex konstiga saker. Vet inte hur konstiga de är egentligen men...

Jag känner inte en enda bloggare som inte redan gjort den här grejen nu så jag utmanar ingen, eller alla.

4 kommentarer:

Gunilla sa...

Sand mellan tårna är ju underbart. Vad är du för västkustflicka Kristin....*hihi*
Jotack, jag mår bättre.
Du känner ju mig som bloggare...fast...jag är ju redan "tagen".
Tack för svaren, kul o läsa.

Kram

Anonym sa...

Sand mellan tårna klarar jag inte heller av ;)
Tack för en underhållande läsning! =D

Ha en fortsatt trevlig helg!
/Petra

Anonym sa...

Breakdance...Do you remember?

Kristin sa...

Det tog tio sekunder sen kom jag på vad du menade =) ha ha, det var riktigt roligt att du skrev det... hade inte tänkt på det på länge. Jag är inte lika breakdancig längre men helt stel är jag inte ännu =)