lördag, mars 03, 2007

Husfest.

I går var det dags för firmafest på regementet i Uddevalla. Eller husfest som vi kallar det. Det var jätteroligt. Ångrar inte en sekund att jag inte åkte hem och la mig i sängen och sov i stället (jag var nämligen hur trött som helst efter min första arbetsdag) för den festen hade jag inte velat missa. Det var mingel, middag och musiktävling. Just what I like =)

Musiktävlingen vann min grupp, såklart. Jag minns inte vad vi kallade oss, men det var nåt med bohuslän i alla fall, för vårat bord hette just Bohusbordet. Hursomhelst, vi ägde de andra borden. Ägde med stooooort Ä. Det enda momentet vi kanske inte ägde lika mkt i var "stå upp och sjung snabbast" momentet. Jag sjöng bara snabbast en gång och då var det bara jag som sjöng. Oj, sjöng visst för typ 60 pers eller nåt i går. " I was made for loving you baby, you were made for loving me. And I can't get enough of you baby, can you get enough of me..." sjöng jag och folket jublade. Ha ha ha. Jaa, det var riktigt roligt. Vi vann en goodiebag med en flaska champagne (miniatyr - ett glas till varje medlem) och en massa choklad av olika slag. Jag fick bara ett glas champagne, vart chokladen tog vägen har jag ingen aning om. Det var tydligen någon som snodde den hörde jag... dålig stil!

Minglet och maten var också bra. Maten var utsökt. Kyckling med soltorkade tomater och bacon samt ris med en massa paprika och sallad av nåt slag. Såsen var helt underbart god. Tydligen var den gjord av vin, dijonsenap och cremefraiche och mjöl. Måste experimentera ihop nåt av de ingredienserna nån gång, för den var utsökt.

Efter minglet, maten och musiktävlingen var det dags för disco =) det var också roligt. Vi dansade ganska mkt och alla dansade med alla, gamla med unga, långa med korta, snygga med fula, ja, alla hade jätteroligt, ända tills dj-knäppisen säger att han inte får spela mer nu. Jag frågade de som höll i festen om de fanns nån maxtid eller så som vi fick vara där, men det fanns det inte så de förstod inte varför han sa så. Han var la trött på oss kanske?

Festen var hur lyckad som helst och jag kom i säng nån gång runt tre tror jag. Då hade jag varit vaken i ca ett dygn. Jag sov till tolv idag. Kände att det behövdes. Är fortfarande mkt trött, men nu är jag nog mer hungrig än trött så det är dags att fylla på magsäcken med lite bakfyllemat. Tack för igår min kära vän Helena och för att du är så go och en sån bra och fin vän! Puss på dig =)

Inga kommentarer: