lördag, november 04, 2006

26 år och två dagar.

Livet som 26-åring har inte varit speciellt annorlunda än vad livet som 25 åring var. Det har faktiskt varit ganska päsigt och skönt skulle jag vilja säga.

I torsdags och fredags var jag handledare för de som precis lärt sig nya grejer på jobbet som jag redan kan så då slapp jag sitta i svaret vilket bettyde att jag kunde päsa rätt friskt på min födelsedag. Det var väldigt skönt.

I går när jag kom hem från jobbet så käkade vi lite mat och sen var jag tvungen att baka lite kakor inför kalaset. Jag gjorde drömmar, men inte vilka drömmar som helst utan chokladdrömmar. Jag lyckades med uppgiften galant.


Ingredienserna till mina egenhändigt komponerade
Chokladdrömmar.


Det färdiga resultatet.

Idag skulle jag göra en vanlig enkel kladdkaka också, i stället för tårta, den lyckades jag inte lika galant med dessvärre. Jag skyller på ugnen. Den släpper ut mer värme än det finns värme kvar i den så när min bruna, vackra kaka stått i ugnen i 20 minuter var den inte klar. Jag kollade dock inte detta utan förutsatte att den var det, tog ut den, lät den kallna och lade sedan över den på ett tårtfat. Den rann i mitten. Inte klar på långa vägar alltså. Men va fan, den gick att äta ändå. Med lite grädde och mycket hallon till så slank den ner i allas magar och ingen klagade. Brorsonen tyckte till och med att den var värd 20 spänn, det ni! (han hade ätit kladdkaka på café som kostade 12 kronor och det var den äckligaste han ätit så jag frågade honom om min var värd 12 kr och då sa han att han hade betalt 20 för den så det måste ju vara ett gott betyg.)


Hittills i presentväg har jag fått följande:

  • Femme av Hugo Boss (Älsklings M)
  • Laura av Laura Biagiotti (Mor, Dojan, Bror och brorson)
  • Gåtornas Palats av Dan Brown (Bror och brorson)
  • En mkt vacker Orkidé av mor, D, bror och brorson
  • 2 st Garderobsblommor av mor
  • ett scrappaket av Elin och Helena på jobbet
  • Ett megascrappaket av mamma tidigare i höst.

Jag är redan mer än nöjd och har inte ens haft kalas i Edet ännu. Det kommer nästa vecka. Då firas även älsklings M och far. M fyller 14:e och far den 13:e´

Jag hade sådan lust att scrappa igår och blev mkt arg och lessen när jag märkte att jag inte skulle hinna med det om jag skulle få några timmars sömn på natten. Men jag hann i alla fall organisera mina papper i min nyinköpta Cropper Hopper =) Jag är mkt nöjd med den. Jag köpte den för halva priset på Scrap and Giftcorner eftersom jag fyllde och då fick halva priset. Jag köpte även lite julröda papper och tre kritvita bazzil samt transparent embossingpulver så nu ska här brännas fingrar över spisen! Det var nog tur att de inte hade Qk:n inne för då hade jag inte haft råd med present till pappa.

Jag har lite planer på att lägga ut en del grejer på tradera. Jag har en hel del papper jag vill bli av med så jag kan köpa sånna jag verkligen vill ha. Hoppas det inte är för jobbigt. Och hur sjutsingen skickar man papper? Frakten blir säkert mkt dyrare när det är skrymmande el. vad de nu kallas. Får kolla upp det först.

Nä, nu ska jag stämpla och embossa.
Avslutar dagens blogg med ett foto av min vackra orkidé.

Lev väl!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Grattis i efterskott, mamselle! Vilken härlig bli-bortskämd-dag du verkar haft! (Och kladdkaka är ju till och med gott som smet, så det var nog heeeelt okej med lite extra kletigt kladd med! *ler*)

Anonym sa...

Chokladdrömmar verkar ju inte helt fel, måste testa nån gång.
Grattis i efterskott!

Anonym sa...

Hej, tänkte bara säga att jag blev så full i skratt när jag hittade din blogg! Jag heter Kristin och är precis fyllda 26 år och bor i Luleå.. Men förutom likheterna med namn och ålder (stjärntecken till och med). Så gillar jag att pyssla med papper och så, är ganska ny men fullkomligt älskar det jag håller på med! :) Här kan jag säkert hitta inspiration när jag känner mig låg! Hoppas det är okej att jag kollar in emellanåt.
/Kristin f.801031