tisdag, november 14, 2006

Så konstigt det blev plötsligt...

...jag råkade göra om min blogg till en sån där ny Beta version och efter det så har en del av de som skriver kommentarer i bloggen blivit anonyma trots att de inte var det tidigare. Det är inte bra, då vet jag ju inte vem 17 det är som skriver. Fast det kanske rättar till sig? Hoppas det!

Helgen är över, men jag är fortfarande ledig. Hur skönt som helst.
Kalaset var käckt och höll på ända till klockan 4. Riktigt så länge brukar vi inte ha släktkalas men nu när vi har uppdaterat sällskapsspelen till lite modernare varianter såsom Singstar och Buzz så gick tiden lite fortare än vanligt. Ganska mkt fortare. Jag ägde de andra kan man väl säga. M ville så gärna vinna över mig i Singstar när vi sjöng Keane "everybodys changing" men det gick dessvärre inte att sjunga klart den eftersom spelet har fått en repa på just den låten, inte för jag tror att han hade klått mig ändå men han försökte iaf.

Julkortsverkstan har stagnerat. Jag har inte skapat ett endaste ett sen sist jag julkortsscrappade, i stället satt jag i går och gjorde två stycken "bara för att kort" till Elin och Helena på jobbet. Jag ville visa dem att jag uppskattar dem, för det gör jag verkligen. De är så snälla o goa!!






På kalaset fick jag följande presenter:
  • 4 Johnny Depp - filmer. Fear and loathing in Las Vegas, Cry Baby, Arizona Dreams och Terror på Elmstreet.
  • Ett kamerafodral - äntligen. Har burit runt min arma kamera i ständig skräck att tappa den.
  • En Seinfeldbox, nr 4 i ordningen.
  • En Magnoliastämpel. Vilda Tilda tror jag hon heter. Det är hon som kastar snöbollar i alla fall.
  • En självläkande skärmatta från MM
  • 3-d dots
  • Två gammeldagsa plåtburkar som kusin ropat in på Tradera varav den ena innehöll kakao som kusin spillde ut över hela sitt golv. Varför säljer man en finfin burk med gammal kakao i?
  • Ett litet embossingkit från Magnolia som låg i en söt liten påse.
  • Ytterligare ett exemplar av Digital Fortress, farfar fick den i stället :)
  • En påse hembakt farfarsbröd.

Jag är överlag mkt nöjd med mina presenter i år. Tack pappa, farfar, kusin, D och farbror T för de braiga presenterna!

Pappa visade mig dock i söndags att han beställt ytterligare ngt från Magnolia och betalt för det, men det hade inte varit med i paketet. Jag såg att det stod Basic Grey någonting men förstod inte riktigt vad det var. Det kostade 279 kronor. Han har inte fått någon som helst indikation på att det ska komma senare eller att han ska få pengar tillbaka eftersom han betalade i förskott. Sånt gillar vi INTE! Hoppas han får tag i dem i morn. Far fyller förövrigt år i dag. Grattis far! Jag ringde och sjöng för honom förut. Han sjöng med. I morn fyller älsklings M 27 år och vi firar 2 års dag. Vi ska äta gott o ha det mysigt hela dagen hade vi tänkt. Mor och bror kommer dock och grattar honom på kvällen.

Jag har lagt två beställningar på papper i dag. En på blingbazzill från Forma Hantverk och en på Basic Grey julpapper från scraphuset. Båda levererade mot faktura så jag slipper betala innan lönen kommer. Bra. Har fotat alla 138 papper jag ska lägga upp på Tradera nu också. Det var jobbigt. Men inte lika jobbigt som att räkna papprena. Jag är trött nu. Så god natt på er alla mina sötisar. Sov gott!

Im not gay! Not that there's anything wrong with that.

Inga kommentarer: