måndag, november 24, 2008

Slussrundan

Idag blev det slussrundan för mig och Theo. Det är den vackraste rundan. Den är dock inte så lång (ingen runda är två timmar än så länge) så därför fick jag kombinera slussrundan med stadsrundan och närrundan. Dessa tre rundor blev tillsammans 2 timmar. Jag känner mig nöjd med veckans första promenad. Imorn, om det är fint väder, tar jag nog slussrundan igen. Jag hade tänkt fotografera lite samtidigt så jag får bege mig ut innan det blir för mörkt.

Den här veckan är det stora projektveckan här hos familjen Schatzons. Städa måste man ju göra innan första advent och det är ju på söndag så det bör vi klara av. Ett annat projekt vi har på G är att göra hyllor till sovrummet. För det behöver vi brädor, verktyg och färg... och en frisk Mattias. Än så länge har vi bara en utav fyra saker tyvärr. Verktyg. Mattias har gått och fått feber. Hoppas det inte är RS-virus han bär på bara! Jag har planer på att bygga en sänggavel också. Har inte hittat nåt snyggt tyg ännu men jag har väl kanske inte letat särskilt bra. Jag har hittat en affär nere på Storgatan som har 20-50 procent rabatt på alla möjliga trevliga tyger och påslakan och gud vet allt, så där kanske jag hittar nåt käckt. Ska nog bege mig dit imorn och se vad jag kan finna. Rea är ju alltid bra när man är föräldraledig.

/Kristin - som hackar tänder eftersom det är minusgrader i lägenheten!

Inga kommentarer: