måndag, april 28, 2008

Ny lägenhet nya utmaningar

Flytten gick bra. Pappa var här i fredags och vi (Mattias och pappa) tömde vinden och slängde en MASSA skit samt ställde ner allt vi skulle spara i vårt nya förråd. Det nya förrådet är betydligt mindre än det förra var vilket ställt till en del bekymmer. Efter att pappa åkt hem kom vår vän Martin och hjälpte oss bära över sängen så vi kunde sova i nya lägenheten. Vi somnade som två klubbade sälar. Fy fan va ont vi hade överallt. Jag hade ont i rumpan/ryggen och Mattias hade ont i alla muskler som finns. Vi kämpade hårt.
På lördagen var det inte så många lass kvar att köra, mest stora grejer som hyllor och sånt så det gick väldigt fort. När alla åkt hem och allt var i stort sett överflyttat så gick jag, Tias och Martin och mötte upp våra vänner vid kanalen och grillade korv. Det var mycket gott efter två hårda dagars arbete.

Nu packar vi upp för fullt. Det står kartonger högt och lågt. Vi har ingenstans att lägga våra kläder, vi behöver en byrå. Vi har ingen soffa, vår gamla har lämnat oss för sällare jaktmarker, på tippen i Lilla Edet. Vi ska köpa en ny på torsdag. Ja, IKEA har öppet på 1:a maj, jag har kollat.
Jag ringde jobbet och frågade om jag fick vara ledig idag. Jag kan inte röra mig så bra som jag skulle vilja då min rumpa/rygg inte tycker om att jag rör mig. Jag har knappt kunnat sova pga min min arma rumpa/rygg. Ischiasnerv som man också kan kalla det. Jag har inte kunnat vända mig i sängen tack vare denna underbara nerv. Tack ischiasnerven för att du gett dig tillkänna äntligen, jag har alltid undrat hur du känns. Not!

Imorn är det jobb, sen är det ledighet igen i 2 dagar och sen är det fredag. Jag gillar 2 dagars veckor. När jag blir president tror jag att jag ska införa 2 dagars arbetsveckor för alla arbetare utom de som jobbar i specerieaffärer, polis, sjukvård och brandkår. Det vore väl alldeles underbart.

Du ska va president!

PS. Jag vill tacka alla som varit inblandade i flytten, varar endast två läser denna blogg. Tack Mattias och tack pappa! Ds.

2 kommentarer:

Jessica sa...

Vi undrade allt vart du tagit vägen... Skönt att det mesta är flyttat och du får ju en jätteskön jobbvecka nu då. Vi ses imorgon!

Anonym sa...

Skönt att ni äntligen ått lgh, väntan är ju så extremt lång! Ta hand om rumpan vännen ! Kram Maria