söndag, juli 01, 2007

Ikea-söndag

Jag och mor min åkte ner till Göteborg idag för att ta en sväng på IKEA. Jag fick ett infall igår när jag höll på att städa i köket och ringde mamma som var på en tripp ner till storstan. Tur, för annars hade det här nog varit den mest händelselösa helgen i mannaminne.

Jag fick köpt en del grejer, mest köksprylar som behövdes bytas ut såsom skärbrädor, slevar, matburkar och nya bestick =) Köpte förstås lite bra-att-ha grejer till pysselrummet såsom glasburkar till mina knappar och en tavellist att ställa färdiga alster på innan de hamnar i album. Det var nära att jag fick tag i pappersförvaring i form av snygga bruna skinnimmitationskartonger men de var slut. De hade förmodligen också varit för breda för sånna där hängmappar så det kanske var lika bra...men jag ville allt ha dem.

Jag sitter här och sippar på en kopp kaffe... jag dricker mer och mer av den varan, det är faktiskt riktigt gott. Håller jag på att bli vuxen? OMG hemska tanke! (det är ju faktiskt fortfarande godast att äta något med choklad i till kaffet fortfarande så jag kanske förlorar lite vuxenpoäng på det?) Rädd för att bli vuxen? NEJ, INTE JAG INTE...

Oj oj oj vad trött jag är nu. Får nog ta och gå in och lägga den slutgiltiga touchen på en lo jag håller på med.

Trevlig söndagkväll på er alla!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Say what!!???!!

Anonym sa...

Jag dricker inte heller kaffe, kanske att jag lär mig det när jag blir stor ;) Kram maria

Anonym sa...

Jag dricker inte heller kaffe, kanske att jag lär mig det när jag blir stor ;) Kram maria