tisdag, juli 24, 2007

Skolfunderingar



Jag tror inte det finns någon i hela världen som somnar snabbare än min M. Han lägger huvudet på kudden och en halv sekund senare är han okontaktbar. Det är för roligt, och jag är mycket avundsjuk på honom, jag vill också vara sån!

Jag har haft ett otroligt skolsug de senaste dagarna. Det är nog för att det känns som höst. Jag blir alltid skolsugen på hösten. Jag vill köpa pennor och kollegieblock och slå in mina skolböcker i Musse Pigg papper. Jag har mailat studiesekreteraren (oooh jobbigt ord) på relionsprogrammet på GU och frågat om man kan läsa in de poäng man missade under tiden man pluggade, på distans. Hoppas det för då kommer jag göra det. Jag känner att det är dags att ta tag i det. Det var inte så många kurser jag kuggade men ett par godbitar finns det ju att sätta tänderna i =)

Vad jag vill bli när jag blir stor går ju i vågor, stora vågor, men just nu känner jag att det hade varit kul att vara lärare. För typ lågstadiebarn. Det känns som att jag skulle klara det. Hade nog gått ganska fort också med tanke på att jag har så många poäng i Religion. Lärare i engelska och religion hade jag velat vara. Synd bara att det sög att läsa Engelska på högskolenivå, i alla fall i Vänersborg. Kanske är roligare i Gbg? Vi får se vad E säger om det i höst när hon börjar där.

Nä, nu får jag ta och sluta tänka på det här, jag blir knäpp. Måste ju jobba imorn igen, det går inte med en knäpp kundtjänst medarbetare, det räcker att det är knäppa kunder ;)

Welcome to the Black Parade!

1 kommentar:

Anonym sa...

http://du.kan.va.sova.nu