söndag, maj 13, 2007

Scrapbutiksfunderingar.

Har suttit och läst lite recensioner av scrapbutiker på Scrappa.com för skojs skull eftersom jag inte har nåt bättre för mig..(hmm kanske sova kunde vara nåt)..och jag förvånas över hur vissa företag har så svårt att ta till sig av den kritik som framförs. Jag jobbar på ett stort företag och jag kan ju säga att vi får in en hel del negativ kritik dagligdags. Jag som sitter i kundfront får höra både konstruktiv kritik och allmän "ni är dumma i huvudet" kritik. Den konstruktiva kritiken tar jag till mig och framför till högre stående inom företaget via en speciell "förbättringslåda" och den inte så konstruktiva kritiken lämnar jag i min mentala papperskorg. Ha ha. Alltså, jag framför det våra kunder tycker är dåligt med vårt företag och jag vet att de saker man framför faktiskt tas omhand. Alla saker går naturligtvis inte att åtgärda på stört men en del saker är genomförbara och genomförs då. Så måste ju ett företag fungera. Man kan inte överleva utan sina nöjda kunder. Jag undrar då, varför vill inte vissa företag lyssna på sina kunder? Vore det inte bättre för dem om de gjorde det? Vad är det som får dem att strunta så blankt i vad kunderna tycker? Utan våra nöjda kunder hade jag inte haft ett jobb. De missnöjda kunderna, som vanligtvis är de som kontaktar oss, blir oftast väl bemötta och blir nöjda kunder igen. Det är logiskt. Det är enkel matematik. Så borde det väl funka för alla företag, stora som små?

Jag har bestämt mig för att om jag blir missnöjd med det hÄngel-paket som kommer i slutet av maj så ska jag inte beställa paketet efter det. Jag har blivit missnöjd med de två senaste så nu har jag sagt att det får vara nog. Det kostar trehundra spänn och då är det inte kul om man bara får en stämpel man är nöjd med. Jag känner att Magnolias stämplar är mer användbara. De har utvecklats mer. Det paketet känns viktigare. Men så är det ju det där med att man inte kan få tag i hÄnglarna efter paketets utskick. (jo jag vet att det går men de är inte lika tillgängliga som Magnolias) Det är tråkigt. Magnolias stämplar finns ju där hela tiden. Det tål kanske att tänkas på lite till...

Nä nu är det kanske dags att sova i alla fall.

Natti natti.

1 kommentar:

Anonym sa...

Fårstår dina funderingar ;) Jag har bara beställt ett hänglarpaket, det var det som hette julijen. Jag blev inte nöjd med det, förväntade mig ngt annat tror jag. Men vet inte riktigt vad. ;) Magnolia gör ju jättefina stämplar oxå. hänglarna är ju ofta jättefina, men jag gillar inte att köpa "grisen i säcken" och bli missnöjd. Jag vill se det jag handlar !!! Hon hade nog tjänat mer på att ha dem mer lättilgängliga att köpa styckvis... Kram Maria