onsdag, november 24, 2010

Good and bad

5 saker som är ganska bra med att vara sjukskriven och inte kunna gå:

1. Film och tv-serier.
Eftersom jag har så mkt tid att döda på dagarna så har jag hunnit kolla igenom många utav de tv-serier som jag missat de senaste åren. Just nu kollar jag säsong 3 utav Californiacation.
2. Day time-tv
Underskattat. For real!
3. Böcker
Jag har tid att läsa igen. Inte bara när jag ska lägga mig, utan när jag vill.
4. No worries, except my own
Eftersom jag spenderar dagarna uppe hos mamma medan Mattias (världens snällaste) och Theo lever livet som vanligt där hemma så behöver jag inte oroa mig för något eller någon annan än mig själv.
5. Förståelse
Nära och kära förstår att jag inte är på topp, inte är världens gladaste eller varför jag inte hör av mig. Fantastiska människor. Jag älskar er!

5 saker som är ganska dåliga med att vara sjukskriven och inte kunna gå:

1. Jag kan inte gå
Well, go figure!
2. Måste planera in toalett besöken
Eftersom det kan ta en stund att förflytta sig från rum till rum så krävs en del planerande. Jag måste ta mig till toaletten innan det blir akut.
3. Ensamhet
Dagarna kan bli lite trista när man inte har någon att umgås med, men å andra sidan trivs jag rätt bra just nu med att inte ha någon att umgås med... dilemma!
4. Instängt
Jag har inte varit ute på några dagar (läs veckor). Och när jag säger ute så menar jag ute i mer än fem minuter, vilket känns ganska deprimerande.
5. Längtan
Jag längtar så förbenat mycket efter normalitet. Jag vill vara hemma med min familj. Jag vill ta en sväng på stan. Jag vill kunna sova hur jag vill, göra vad jag vill. Jag vill städa (fatta!). Jag vill ta en freaking promenad!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Men du får ju åka rätt mycket bil med din pappa!!

Kristin sa...

True that, true that!