söndag, maj 30, 2010

Din mamma


Mors Dag. En dag att fira? Kanske borde man uppvaktas lite oftare för att man är mamma. Kanske borde en sån här dag inte finnas. Jag är mamma varje dag. Det har jag varit i snart 20 månader men jag blir bara uppmärksammad som det, en gång per år. Jag ska försöka bli bättre på att uppmärksamma min egen mamma, en helt vanlig tisdag. Men imorn får hon förstås en blomma och en liten present. En present som dom förövrigt glömde ta av larmgrejen på, så att jag nu får gå tillbaks med den, vilket kommer göra att det piper när jag går in i affären (med allra största säkerhet) så att dom tror att jag stulit den. Men jag har kvittot. Men varför pep det inte när jag gick ut den den? Skumt. Och dumt.

Gudarna ska veta att det inte alltid är lätt att vara mamma. Speciellt inte när den unge Herr Theo trotsar som om han vore tonåring. Men jag är tacksam och glad att just han är min son. Han är inte perfekt. Det är inte jag heller. Men jag är hans mamma och han är min son. Villkorslöst älskar jag honom, för alltid.

Bilden ovan är en utav mina favoriter på Theo, trots att bilden i sig inte är perfekt. Han ser så busig och lycklig ut, där han tittar fram mellan pappas ben. På dagis kallar dom honom för Theobus. Både barnen och fröknarna har jag hört säga det. Det tycker jag om.

Grattis på mors dag, Kristin. Du är fan världens bästa morsa. Hell yeah!

3 kommentarer:

Ann-Louise [En bulle ur ugnen] sa...

SötTheobus! :) Helt underbar bild! Kram

Bea sa...

Japp, du är fan, tillsammans med mig då förstås, välrdens bästa morsa! Heja oss. Fin text.

Jag köpte f.ö en väska i barcelona de glömde att avlarma, vilket upptäcktes i en butik på flygplatsen i samma stad när det tjöt om mig. Men de ville inte hjälpa mig med larmet. En vänlig anställd på lindex i sthlm hjälpte mig dock några dagar senare. Hm, undrar vart den väskan är...

Åsa sa...

Instämmer i ditt grattis, för du är ju en suverän mamma! Jag älskar alla mammor som är som du, och inte håller på och curlar sina "prinsar och prinsessor"! Pöss på dä!