måndag, januari 18, 2010

Vi har hostat

Ja, vi har hostat och febrat oss här hemma senaste veckan, därav dålig blogguppdatering. Men idag är theo på dagis igen och vi känner oss relativt friska. Men oj vilken jobbig vecka det har varit. Hostan har inte varit vän mot oss. Vi har druckit Mollipect så det sprutat ur öronen på oss. Trots att Theo haft hög feber så har han inte varit så där gosigt febrig den här gången. Han har inte velat sitta hos mamma i soffan, utan mest velat springa runt och gnälla av uttråkning för att jag inte orkat underhålla honom. Ja kära värld va jobbigt det har varit. NEJ, jag överdriver inte. Tänk er själva att ha feber så att du skakar i kroppen, hosta så att du tror att lungorna ska följa med upp och samtidigt försöka hålla en 15 månaders bebis på glatt humör genom att vara lektant. Det ÄR inte det lättaste. Hade jag varit snäppet rikare än jag är idag så hade jag helt klart anlitat en rolig nanny som kunde leka med Theo när jag vill sova. Åh gud så skönt...

Inga kommentarer: