onsdag, november 25, 2009

Nervöst

Imorgon ska jag för första gången i mitt liv ställa mig framför ett gäng barn och göra ett par övningar på engelska med dem. Jag har aldrig ens hälsat på i ett klassrum (som inte varit mitt eget) tidigare och det gör mig förstås något nervös. Jag ska köra lite djur-pictionary med ungarna och sen ska de få fråga varandra frågor om julen. Det känns lagom svårt för dem att förstå och lagom svårt för mig att förklara. Sen ska jag försöka kartlägga en utav ungarnas läsning. Det kan ju bli spännande, när jag knappt själv har fattat grejen. Åh, när morgondagen är över så tror jag att jag måste fira med ett glas vin eller nåt. Eller glögg kanske.

2 kommentarer:

Mya sa...

omg kristin. engelska??? jobbigt! men du, detta klarar ju du galant, eller hur? det finns väl ingen som kollar dig? från högskolan alltså? å eftersom det bara är du som vet så kan man alltid ljuga ihop lite för att förbättra arbetet :) det är ju så det funkar det du väl ;)
kram o lycka till (fast du kanske redan är iväg nu) Mya

Kristin sa...

Tyvärr blev det inställt idag. Lärarens dotter är sjuk. Men det känns helt ok att det blev uppskjutet till nästa vecka så jag hinner förbereda mig. Och du Mya, jag vet att man kan ljuga ihop lite. Har redan testat, och det funkar finfint :)