fredag, augusti 07, 2009

Ööögryte my love

Ja jag säger då det. Jag hade aldrig varit i Ööögryte tidigare, men gud, jag vill dit igen. Pappas vän Annika bor på detta gudomliga ställe sedan en tid tillbaks och igår var vi där och hälsade på. Middagen var smarrig, värmen var het och grönskan var väldig. Hennes lägenhet var ljuvligt vit och gammal. Grannar fanns det bara två. Den övre var engelsktalande och den undre var på semester. Det är grannar att tycka om det. Problemet, för det finns problem, är Ööögrytesbornas fanatiska obsession att ha fler än en bil. Helst 3. Men det kan ju inte vara något problem, tänker ni. Stora fina villor ska ju har flera stora fina vrålåk på uppfarten. Men jag ska berätta något för er mina kära vänner, i Ööögryte är villorna inte så stora, och garagen ännu mindre. Gatorna är trånga och creme de la creme av Göteborg kör ofta suv:ar. Ekvationen går inte ihop. Men trots detta bilproblem så hade jag inte tackat nej till ett litet funkishus i Ööögryte. Elelr varför inte ett slott för en si så där 25 miljoner. Där får det nog plats både suv:ar och stridsvagnar. Men tyvärr blir man ju princessa om man bor i slott, och jag är tveksam ifall det är rätt väg för mig att gå.

Inga kommentarer: