tisdag, februari 05, 2008

Varför katter är bättre än hundar

Del 2

Katter luktar inte hund.

Hundar luktar illa. Hur ni än försöker vända och vrida på det här påståendet så klarar ni icke att motbevisa det. Katter luktar ljusår mycket bättre än hundar. Små hundar brukar inte lukta liiiika mycket hund som stora hundar, men de luktar även de. Jag känner både stora och små hundar, och alla har luktat mer eller mindre hund. Det beror inte på att deras hussar och mattar inte tar hand om sina hundar. Nej nej. Det är så av naturen. Men jag vette fasiken varför, för det är inte mysigt. Sen ska vi inte tala om hur blöt hund luktar. Det behövs lixom inte.

Katter luktar inte illa. Vissa luktar tilll och med gott. Mitzi gör det. Henne kan jag ligga och nosa på ibland. Det är lugnande att nosa på en katt och då är det bra att det inte luktar hund om en efteråt.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Nej men Kristin då!
Katter lukat inte gott i truten när dem gäspar en rakt upp i ansiktet...
Fast jag kan hålla med om att dem lukar väldigt gott mitt uppe på huvudet, dem lukat kattunge, även när dem är stora. Jo, jag har faktiskt vågat lukta på dem!
Blöt hund luktar illa, men annars luktar inte alla hundar blä, min lilla jag hade han luktade gott, men det kanske var för att han hette Lacoste=)

Kristin sa...

Du blandar ihop honom med en krokodil!

Anonym sa...

Är benägen att hålla med. Men, mina långhåriga katter doftar inte alltid så gott när de varit ute o gjort nr 2 och det fastnat i deras pälsiga rumpa. Konstigt att det alltid är MIN uppgift att göra katterna rena???

Kristin sa...

Hmm, nä det förstås Gunilla, MEN den doften har ju då sin naturliga förklaring... den är borttagbar och därför går den att leva med =)

Jag föreslår att du gör så att de andra inte kan ignorera bajset i pälsen. Typ lägg katten i nåns säng eller så ;) moahahaha

Anonym sa...

Opps... har min kommentar inte kommit fram? Undra vem som fick den? Det har hänt förut om jag säger så... dessa j**** bloggerfönster somöppnas, vet ju inte vem man skriver till ;) Kram

eller så kanskedu bara raderat mig kram maria

Anonym sa...

Va skönt att höra... undra vem som fått den kommentaren isåfall. hahaha Är du sugen på at hänga på msn-scrapping snart? Kram och trevlig helg! Maria