söndag, februari 03, 2008

I love the lovely land

Satt och kollade på bilder på Flickr. Skrev in Brittain och fann bilder jag älskade. Kom då på att jag faktiskt själv har bilder av brittanien som jag gillar. Var ingen mästerfotograf på den tiden heller och det är inte direkt digital kvalitet men det duger för att visa upp upp mina favvoländer, England och Skottland.



Tror vi just passerat gränsen till Skottland här.


Jag minns aldrig i vilken stad detta är taget
men det är i Skottland i alla fall.



Hadrians Wall


Stirling Castle

När jag och pappa var i England och Skottland sommaren 1995 upplevde skottarna den varmaste sommaren på trettio år eller nåt. Det var lite skillnad mot vad jag förväntat mig, 15 grader och regn. Det var en mycket trevlig resa tillsammans med min far. Min pappa är en historiegalning så därför besöktes en hel del olika slott och museér och det är jag glad för. Jag gillar att gå i historiens fotsteg. Jag ryser när jag tänker på att stora människor gått på de kullerstenar jag själv går på. När jag ser en tavla målad för 400 år sedan. Historia är tufft! Tack för att du inpräntat historia i mitt huvud pappa =)


Kristin hjärta Storbritannien

Edit: den halva ramen runt korten beror på scanningen. Var vänlig bortse från den.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vackra, vackra Storbritannien! Love, love, love!
Ska vi inte åka på roadtrip i detta vackra land?

Anonym sa...

Just lovely dear!

Scotland rules.