lördag, augusti 26, 2006

Att vara eller icke vara...


...online, det är frågan.

I går upptäckte M till sin stora förvåning att internet inte funkade när han satte sig vid datorn för att spela WoW. Attans tänkte han och startade om modemet. När det efter denna omstart ndå inte funkade ringde vi till Telias bredbandssupport. "Testa med ett annat modem som ni vet fungerar". Visst, M gick och hämtade mammas modem och kopplade in nere hos oss. Det funkade inte heller. Återigen ringde vi supporten, denna gång blev det en felanmälan gjord eftersom modemet faktiskt funkade. "Vi sms:ar när felet är åtgärdat". Visst, vi väntar...och vi väntar, och vi väntar... och nu har det gått ett dygn. Bredbandet är fortfarande dött. Och jag tror jag vet varför. Häromdagen var det en snubbe och installerade BBB-uttag i lägenheten på hyresvärdens begäran. Det är ju kul, med "riktigt" bredband. Saken är bara den att han förmodligen gjorde nåt dumt med nån kabel eller nåt i den stilen för när samma företag var och kopplade in samma uttag hos mamma så dog hennes telefon. Hmmm, sammanträffande? Nej jag tror inte det. Attans!

Utan bredband blir inte mycket gjort. Jag måste ju fixa klart mammas födelsedagskort tills imorn och jag behöver inspiration och hjälp...nu dör mammas batteridrivna tangentbord snart...I can feel it!

Nu ska jag spara detta och testa och lägga in en bild som inte alls har med inlägget att göra utan bara för att se om det går... ett ögonblick

Nä, det funka fan inte... bilden kom där uppe. Arrrghh!

Nu ska jag maila kusin J igen... sen ska jag och M gå ut och äta på India Palace. Goodie!

Adios Amigos!



1 kommentar:

Kristin sa...

Naturligtvis är jag lat!