onsdag, augusti 23, 2006

Utmaning...

...snodd av I huvudet på en pappskalle.

Fyra arbeten jag har haft i mitt liv:

  • Maskinoperatör på pappersbruket i Edet. Ett mindre kul jobb som gav mycket pengar.
  • Kundtjänst telefonist på telebolag. Ett mindre kul jobb som ger lite pengar.
  • Leksaksaffärbiträde. Praktik på BR-Leksaker. Den röda mattan gör en galen!!! (Jerry Seinfeld hålls vaken av den röda kyckling-skylt galen)
  • Paketinslagare åt annan leksaksaffär.

Fyra filmer jag kan se om och om igen:

  • French Kiss. Meg Ryan kan tindra med ögonen!
  • You've got Mail. Mysig film som ger höstkänslor och viljan att starta bokaffär.
  • Sagan om Ringen Trilogin. Lysande filmer helt enkelt!
  • Sleepy Hollow. För att både Tim Burton och Johnny Depp är så bra att man nästan dör.

Fyra städer jag har bott i:

  • Lilla Edet (är inte en stad men jag har bott där i alla fall).
  • Uddevalla. Hit flyttade jag för att komma undan ovanstående by.
  • Trollhättan. Finns inte så mycket att säga om stan. Jag trivs i alla fall.
  • Har bara bott på tre ställen!

Fyra tv-serier jag gärna ser:

  • Gilmore Girls. Mysigare blir det knappast. Får mig att vilja bo i Amerikansk håla.
  • Related. Får mig att önska att jag också har tre systrar. Också mysig.
  • Americas Next Top Model. Betonar Americas då de efterapande programmen är oerhört lågbudget känns det som. Gillar att titta och döma, he he he
  • Inredningsprogram i alla dess former.

Fyra ställen jag vill åka till:

  • Paris. Louvren, franska kafeér och ost och vin.
  • Rom (inklusive Florens och Venedig). Så mycket konst, religion och historia är svårt att inte vilja uppleva.
  • New York. Bara känslan av att stå mitt på Manhattan och titta upp måste vara häftig.
  • Brittiska öarna. Dit vill jag alltid åka. Spelar ingen roll om det är London eller Skottska landsbygden. I love it. The people, the cider and the language.

Fyra webbsidor jag besöker dagligen:

  • Scrappiz. Prata med mina nyfunna vänner och titta på fina kort och Lo's
  • Hotmail. Kolla om jag fått mail och radera skräpmail.
  • Min blogg. För att skriva eller ändra nån inställning eller se om jag fått någon kommentar, det har jag dock aldrig fått :(
  • Någon scrapbutik exempelvis Scraproom, eller scrapaddicted eller liknande.
Fyra favoriträtter:
  • Indisk mat som jag inte minns namnet på som inhandlas på India Palace i stan.
  • Tacos. Mycket gurka och mycket Garlic Salsa Sås. Ingen mening utan Garlic Salsa, vilket förövrigt smakar mycket bra i hop med popcorn.
  • Potatisgratäng. Min egna.
  • Mammas kött med brunsås och potatis.
Fyra ställen där jag trivs:
  • Vid mitt skrivbord/databord/scrapbord. Ett nyinköpt, fått av far, skrivbord i Ek, med utdragbar sidogrej. Mycket vackert! Från IKEA, where else?
  • I sängen. Läsandes en bra bok som inte är alltför tung att hålla när man ligger ner.
  • På restaurang med min sötis. Helst Indisk men kina går bra det också.
  • Hos mamma. Där är det lugnt och skönt och varmt och mammigt.

Fyra personer jag vill träffa:

  • Jesus. Det är mitt stående svar på den frågan. Inte för att jag är religiös eller så utan för att jag vill veta vad han egentligen var för en snubbe. Jag är, trots min okristenhet, ganska övertygad om att han fanns nämligen.
  • Johnny Depp. Världens snyggaste och bästa skådis.
  • Någon av följande sångare; Chris Martin i Coldplay, Thom York i Radiohead, Dave Gahan i DM, för att de är mina idoler och jag ryser bara jag tänker på att jag skulle kunna få möta dem.
  • Farmor. För att jag var så ung när hon dog att jag knappt minns henne längre och det hade varit trevligt att få minnas henne lite till.

Jag älskar listor av alla de slag. Listor får jag aldrig för många av!!!

För övrigt så är det ju onsdag idag och det har inte hänt så mycket alls. Jag har börjat få lite små-ångest över att jag snart börjar jobba igen, ju närmare söndagen jag kommer desto värre blir det. Har mest suttit framför datorn och kollat scrapsidor, har lagt en förbeställning hos Pysselpunkten inför mässan. Jag har även försökt göra mammas födelsedagskort men det har inte gått så bra som jag hade hoppats. Jag saknar lite grejer som är nödvändiga att ha. Tex en chalk i färgen Chestnut Roan. Ska nog inhandla det i morgon. I morn ska jag även köpa garn hade jag tänkt. Jag har lärt mig sticka igen så nu ska jag göra halsdukar till mig och M.

Nu är det dags att gå och lägga sig tror jag... måste vända tillbaka dygnet lite nu tyvärr.
Men innan jag slutar ska jag tillägga att kusin J är den smartaste och bästa kusinen i hela vida världen. Ser du, nu skrev jag om dig :)

Over and Out.

2 kommentarer:

Zarah sa...

Hej där! Tacka mjukost för komplimangenm - vad glad jag blev! :D

Du har alltså bra boksmak, bra filmsmak och bra matsmak - OCH du vill träffa Jesus. (Dock vill jag heller träffa Martin L Gore än Gahan, men det får ju ändå anses ganska nära...?) Är du min borttappade syster, eller så?

:)

Zarah sa...

...och Pariiiis...!!

;)