onsdag, mars 16, 2011

Working 9 to 5?

Idag har jag varit på jobbintervju i växeln på Uddevalla Kommun, där jag sommarjobbade förra året. De söker vikarie året ut och jag tänkte att det kunde vara käckt att få det jobbet. Håll tummarna för att jag får det, är ni snälla. Jag har faktiskt inga planer på att sätta mig i skolbänken igen förens jag vet hur mitt liv kommer se ut. Känns både som slöseri med tid och pengar. Känns bättre att jobba på veckorna och koncentrera mig på roliga saker på helgerna ist för att gå i skolan på veckorna och göra tråkiga skolgrejer på helgerna. Så känner jag och då blir det så. Jag får reda på imorgon redan om jag får jobbet eller om det går till någon annan. Snabba ryck här! Det kan hända att jag får börja redan på fredag, men det får vi se.

Man undrar om man kommer klara av att arbeta en hel dag utan att somna? Man undrar om man kommer bli helt galen på människorna som ringer? Man undrar hur det blir med sjukskrivning och csn o all sån skit... så mycket saker man undrar dessa dagar. Många samtal att ringa imorn... hoppas jag :)

2 kommentarer:

Joss@n sa...

Det hade ju varit jättekäckt! Och hela året ut dessutom. Hoppas du får det, du måste väl charmat dem i somras så det borde inte vara några problem.

Svar på dina undringar:
1. Nej du komemr noga att nicka till lite då och då men det är ju lugnt. Ringer nån så vaknar du ju.
Se bara till att ingen ser dig:o)
2. Japp du kommer definitivt bli galen på de som ringer. Du blir ju ALLTID galen på mer eller mindre besvärliga personer;o)Se bara till att avreagera dig genom fula miner och ge dem fingret. De ser dig ändå inte.
3.Sjukskrivning och CSn och sån skit kommer säkert lösa sig men dock inte smidigt. Försäkringskassan och SCN har aldrig varit smidiga.

Hoppas också det blir många samtal ringda i morrn.

Kram

krabbeluring sa...

Helvete vad najs det hade varit kanske? Synd bara att det ligger som det ligger, för jag misstänker att det inte främjar lunchdater, men om så blir så måste vi lösa det!

(på ett smidigare sätt än csn och sjuksriving och annat knuffel)