måndag, mars 14, 2011

Let it be

Source via we♥it

Det kan vara så att jag är på exceptionellt dåligt humör just nu eftersom min son driver mig till vansinne. Det kan också vara så att jag är arg på världen eftersom jag precis slagit i min häl där jag har ett öppet sår stort som Grand Canyon, och att det gjorde förbannat ont. Det kan mycket väl vara så. Men, det kan också vara en allmän irritation på att alla ska vara så satans positiva hela tiden. Om jag skriver på facebook (eller twitter, eller i bloggen) att jag hatar måndagar, eller att jag hatar att himlen är grå, eller att jag tycker att det är jävligt trist att jag inte kan gå på min fot för jag vill ut och fotografera, så snälla, låt bli att skriva att måndag innebär en ny vecka med nya möjligheter, eller att efter regn kommer sol, eller att snart har såret läkt och du skuttar runt som en kaninunge på grönbete. Jag vet att det finns en sol där uppe någonstans, men just idag vill jag inte leta efter den! Om ni inte kan hålla med om att måndagar är pissiga dagar så håll tyst! Låt mig vara på dåligt humör en stund.

Jag är sur och pissed off på världen, deal with it!


3 kommentarer:

Joss@#.*!¤#n sa...

Håller med, Måndagar är skit. Och har alltid varit skit. Tillråga på allt hade nån jeppe på D's jobb förlagt ett möte med start kl 08.00!! Det vet ju alla att man inte (om man jobbar på en arbplats med ord. arbetstid då förstås)och då särskilt inte på måndagar lägger möten kl 08.00. Det innebär att man måste vara på kontoret senast kl 07.30, för att hinna starta upp datorn, koppla ur telefonen och gå på toa etc etc. Lika väl som att man inte lägger möten på en fredag fram till kl17.00. ..Vädret är också piss idag.

Så hoppas inte jag muntrade upp dig nu.

kram

krabbeluring sa...

Erkänn att de dagar man helt vill supa ner sig på är måndagar tisdagar är också lättsupna ;)

Men alltså nu har jag ju inte facebook, men är inte det där en virituell utopi? Folk verkar vara jävligt lyckliga och myyyysiga och ha det så häääärligt?

BAH! jag säger BAH!
Jag vill ha rå verklighet, smuts blod svett o tårar.

Kristin sa...

Jo, Facebook är antingen utopi eller så säger man à men inte b, typ: äntligen! Eller: världens grej hände mig idag. Dom vill att man ska fråga mer, bli nyfiken osv. Men mest är det ett överflöd av kärlek och positivism. Ett ställe för mig alltså. Not! Men jag drar ner det hela på en normal nivå. Så man kan säga att fejjan behöver mig. Hahaha.