tisdag, januari 25, 2011

And the Oscar goes to

Idag bestämde jag mig för att se alla filmer jag inte sett ännu som blivit nominerade till "Bästa Film" till Oscarsgalan. Vi gick ut starkt med "The Fighter" med Mark Wahlberg och Christian Bale. En bra film. Tragisk, men med otroligt bra skådespeleri. Jag ger den en 7:a. Bale är ju nominerad till "Bästa manliga biroll" och det förstår jag. Tidigare har vi sett "The Black Swan", "Inception" och "Toy Story 3". Inception är än så länge i toppen på min lista, även om Black Swan var väldigt spännande. Natalie Portman är en av mina absoluta favoriter så det skulle vara roligt om hon vann pris för "Bästa kvinnliga huvudroll".

Så här ser min lista ut: (betygen kan komma att ändras)

* Inception - 8,5
* The Kids Are All Right - 8
* Black Swan - 7
* The Fighter - 7
* Toy Story 3 - 6,5
* 127 Hours -
* The Social Network -
* True Grit -
* The King's Speech -
* Winter's Bone -

Inga kommentarer: