torsdag, januari 29, 2009

Air is back

Jag har andats ett tag nu och jag mår mycket bättre. Theo mår också mycket bättre. Han gick visst igenom nån sån där tillväxtperiod där det händer väldigt mycket saker i kroppen och då blir de griniga. Theo har varit helt otrolig i några dagar, men de senaste dagarna har han blivit sig själv igen. Idag var vi på BVC och vägde och mätte den lille parveln. Han är inte så liten längre förresten. Han väger hela 6150 gram och är 61,5 cm lång. Jättestor ju :) Han fick även sin andra spruta, vaccin mot nåt jag inte kan bokstavera, men det ska hjälpa till att hålla öroninflammation och lunginflammation osv borta. Känns bra att han fått den, jag vill inte ha nåt öronbarn, så tur att han föddes 1/10 för alla barn som är födda innan den dagen får den inte gratis. Phew!

Igår började vi med smakportioner. Äntligen! Jag har längtat som en tok efter det. Potatis blev det. Han rös när han svalde. Mycket roligt var det att se. Idag har han också fått potatis. Gick lite bättre idag även om jag inte tror att just potatis kommer bli Theos favvomat direkt. Vatten gillade han däremot. Bildbevis kommer nån dag när jag hinner, likaså dagens bild - bilder.

/Kristin - som vill laga barnpuréer dagarna i ända

Inga kommentarer: