onsdag, oktober 14, 2009

Hostmedicin is da shit!


Hostmedicin och ögonsalva införskaffades igår, till vår lille sjukling. Hostmedicinen älskar han, han slickar till och med ur den där konstiga skeden man får från apoteket, efteråt. Ögondropparna däremot är inte den lättaste varianten av medicin att ge. Han intar försvarsställning när öga nummer ett har fått sin dos, och då är det stört omöjligt att få i en droppe i andra ögat.

Ikväll blir det "gravöl" med mina f.d arbetskamrater. Minst sagt en konstig tillställning, men bra med ett avslut på den delen av ens liv. Som jag sa till min chef när jag var där och pratade förra veckan, det är ungefär lika konstigt att ha gravöl, som det är att ha kaffe efter begravningen. Jag har aldrig förstått mig på den traditionen. Först har man varit ledsen och gråtit och sen ska man äta och dricka kaffe och prata med människor. Nej usch, det blir så konstigt. Men på gravölen idag blir det nog inte en lika tryckt stämning som på begravningskaffet, alkohol är ju inblandat. Sista natten med gänget. Kanske fälls det en tår, trots att det inte varit begravning... vissa kommer man ju faktiskt sakna. Man har ju sina favoriter bland de gamla rävarna. Vännerna har jag ju kvar ändå, men dom som jag inte umgås med privat, men ändå gillar... dom kommer jag sakna.

Inga kommentarer: