måndag, december 15, 2008

The day the world ended

Jag vaknade idag och bestämde mig för att fotografera de senaste dagarnas inköp och gåvor. Jag tar fram min kamera och trycker på on. När man trycker på on-knappen brukar vanligtvis kameran starta... min fina kära gamla digitalkamera har tagit sitt sista fotografi. Vi hade ett fint förhållande jag och kameran och nu är det slut. Jag är ledsen. Vad ska jag nu ta kort med? Jag tror jag får ta och sörja ett par dagar och sedan får jag fundera ut vad jag ska göra för att även i framtiden kunna fotografera. Att fotografera är ett av mina absolut största intressen.

/Kristin - som sörjer sin fina fina kamera

4 kommentarer:

Mya sa...

vilken katastrof, man överlever ju aldrig utan sin kamera!!! nu måste du ju ändå få en i julklapp!!! det är ett tecken :) kraaaamis

Anonym sa...

Attan, så här lagom till jul också. Desto större anledning till att det ligger en ny kamera under granen i år =)


Jag undrar också när reklamfilmen kommer! Igen som vet, ingen som vet

Anonym sa...

Du får önska en billigare kamera än en systemkamera tror jag.

Morfarn

Anonym sa...

Halvautomatisk kanske?

Canon har ett par med 10Mpixlar och 20xzoom med bildstabilisator, samt både manuella och snabbinställningar. Typ halva priset:)

Inte behöver man köpa till objektiv för tusentals kronor heller. Bara tuta och kör:)