tisdag, oktober 28, 2008

Ensamma hemma

Jag och Mattias är ensamma hemma idag. Mamma har varit snäll och tagit hand om vår son idag. Han ska även sova över hemma hos sin mormor inatt och inte komma hem förrän imorn kväll. Det är faktiskt hur skönt som helst att få rå om sig själv litegranna. Även om det bara är att få städa lite eller att sitta i soffan och kolla på teve eller att hinna blogga.

Vi har idag inhandlat en begagnad bärsele från BabyBjörn för 250 kronor. Hur skönt som helst ska det bli att bära runt på Theo i den. Bärsjalen är jag mkt besviken på. Man kanske lär sig hur den ska vara tillslut men nu är det bara frustrerande eftersom det kanar runt och har sig. Vi har även varit på stan och vandrat runt lite. Jag försökte hitta något att önska mig av Tias när jag fyller men det var ju lönlöst. Jag har ingen lust att önska mig något alls, känner ingenting inför den här födelsedagen. Jättetråkigt! Allt kretsar så runt Theo nu så jag hinner lixom inte känna födelsedagsstämningen. Men det blir väl så när man får barn antar jag. MEN en sak ska jag säga er. Jag tänker inte dela min önskelista med Theo. Jag sitter och filar på hans julklappsönskelista och jag önskar mig helt andra saker än vad han gör! Jag menar, vad ska jag med en Brio-skallra till lixom?

/Kristin - som njuter av sin lediga kväll

Inga kommentarer: