fredag, mars 21, 2008

Varför Glad Påsk...

När det är idag han dör? Fast man kanske inte ska säga Glad Påsk förräns han återuppstår igen? Inte vet jag. Särskilt glad är inte denna påsken i alla fall. Plogbilen verkar inte jobba och snuvan rinner ur min stackars näsa. Det står att affären har öppet hela dagen idag, men vågar man lita på det? Jag kan inte bege mig ut på gatorna förrän plogen har börjat sitt arbete men samtidigt vågar jag inte lita på att affären har öppet till tio som det står på hemsidan. Jag behöver ju handla mat!!!

Jag fick Allt om Mat igår och i den fanns ett recept på tomatfisk i papper. Verkar skumt men låter väldigt gott, jag som inte ens gillar fisk. Jag tror jag vill laga det till middag denna långfredag. Fast först ska jag äta frukost så jag inte svimmar ihop på väg till affären.

Sorgsen långfredag på er troende där ute och glad långfredag på er som är lite mer som mig!

1 kommentar:

Anonym sa...

Glad Påsk Kristin!!!!

Jag hoppas att affärerna har öppet idag, annars är det kört ;)
Kram Maria