fredag, april 24, 2009

Bollen, boken och bävern


Det händer mycket i Theo's liv just nu. Han kan sitta själv långa långa stunder utan att ramla och han balanserar upp lutningar ganska bra. Han ramlar dock ibland så man måste hålla koll hela tiden. Han tar sig ur bumbon, vilket inte är så jäkla bra. Den får vi nog lägga in i garderoben snart. Han blir otroligt frustrerad när han inte tar sig framåt. Han har gungningen inne men inte ställningen. Han rör alltså huvet fram och tillbaks (så som jag sett andra bebisar göra när de står på alla fyra men inte kommer iväg riktigt) men ligger platt som en pannkaka på golvet. Det jobbigaste just nu, för både mig och Theo, är när han ska sova. Han vill ligga på mage och sova. Han försöker hela tiden rulla över på mage när man lägger honom på rygg. Det hade väl vart ok om han bara hade vetat hur han skulle lägga huvet. Han kan ju inte sova med huvudet uppe så som han har det när han vanligtvis ligger på mage på golvet. Han fattar inte riktigt hur han ska göra helt enkelt och börjar då storgråta. Jag vet inte hur jag ska hjälpa honom med detta. Försöker klappa honom på sidan på huvet så att han ska lägga ner det men det funkar inte. Tänk så konstigt egentligen, när han var minibebis låg han ju alltid på mitt eller Tias bröst på mage och sov med huvudet åt sidan. Nu minns han inte hur man gör. Minnet är tydligen bra men kort ;)

Det roligaste som händer just nu tycker vi är att han babblar på som en liten tjattrande apa. Han säger ma-ma-ma-ma och ba-ba-ba-ba osv. Skitskoj!

1 kommentar:

Aco sa...

Apropå Christian i Robinson.
Hatar också honom!
Jo,d et finns nog en viss likhet...ha ha ha, det har jag inte tänkt på!